Nyskapande lojalitetsprogram

Under många år har det funnits en slags standard för lojalitetsprogram på nätcasinon. Spelarna har genom att omsätta pengar på casinospel tjänat lojalitetspoäng eller VIP-poäng som de sedan har kunnat lösa in mot kontanter och/eller bonusar. Det är ett mycket okomplicerat upplägg som fungerar på samma sätt som lojalitetsprogram knutna till mataffärer eller bensinmackar. Emellertid är denna form av lojalitetsprogram lite tråkiga för spelarna. Dessutom krävs det en ganska stor omsättning för att man som spelare över huvud taget ska känna att man blir belönad för sin lojalitet.

De senaste två åren har det dykt upp flera nätcasinon som har ett lite annorlunda sätt att se på lojalitetsbelöningar. Dessa casinon utformar sina lojalitetsprogram mer som ”äventyr”, där spelarna genom att utföra utmaningar och samla troféer/medaljer kan få belöningar i form av kontanter och bonusar (förutom att de också kan njuta av själva bedriften!).

Ett utmärkt exempel på ett nätcasino med ett nyskapande lojalitetsprogram är Casumo som lanserades hösten 2012. En stor del av automaterna i spelutbudet hos Casumo har ett antal troféer som spelarna ska försöka samla på sig. Samtidigt som spelarna försöker vinna troféer räknas också deras omsättning mot ett lojalitetsprogram med mängder av nivåer. Varje gång en spelare når en ny nivå finns något nytt erbjudande att ta del av. Det kan handla om en extra förmånlig reloadbonus eller ett antal free spins. Eftersom det hela tiden lanseras nya automater finns i princip en outsinlig källa till uppdrag att utföra och troféer att vinna. Ett lojalitetsprogram som det Casumo erbjuder blir därför aldrig tråkigt i längden.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *